مرگ دلخراش راکب موتورسیکلت در تصادف با کامیون ممنوعه‌های سفر به عراق| زائران اربعین این اقلام را همراه نداشته باشند کدام مرز برای تردد زائران اربعین خلوت تر است؟ مسدود شدن جاده قوچان - درگز به علت واژگونی تریلر + فیلم صدور حکم پرونده توماج صالحی آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان پیروزی مشهد(۲۴ مرداد ۱۴۰۳) بانک‌ها برای فروش ارز اربعین، جمعه (۲۶ مرداد)، باز هستند افزایش ۵ برابری پرواز‌های اربعین واژگونی خودرو در سبزوار با پنج کشته و مصدوم + عکس (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی مهیب در گمرک هرات + فیلم و عکس تشکل‌های مردمی و سمن‌ها نقش مهمی در عرصه مبارزه با موادمخدر و اعتیاد دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) | هفته آینده، مشهد کمی خنک می‌شود میزان نرخ باروری در کشور اعلام شد مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی: اجرای مدل مدیریت مورد، ۶۰۰ معتاد را در مسیر درمان موفق قرار داد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی: مؤسسه شهرآرا توان اثرگذاری ملی را دارد + فیلم حدود ۶ هزار معتاد در خراسان‌رضوی نیازمند درمان هستند | معتادان و خانواده‌هایشان باید حمایت شوند آیا اجبار معلمان به ادامه خدمت قانونی است؟ تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو تاکنون ۹۰۰ هزار زائر از مرز‌های زمینی خارج شده‌اند و تردد ۲۶۰ هزار خودرو به ثبت رسیده است
سرخط خبرها

ممنوعه‌های سفر به عراق| زائران اربعین این اقلام را همراه نداشته باشند

  • کد خبر: ۲۴۵۲۳۸
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
ممنوعه‌های سفر به عراق| زائران اربعین این اقلام را همراه نداشته باشند
لازم است زائران اربعین بدانند که حمل داروهای ممنوعه، مخدرها و برخی تجهیزات الکترونیکی در سفر اربعین به عراق می‌تواند به تشکیل پرونده قضائی و مجازات‌های سنگین منجر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش تعداد زائرانی که قصد سفر به عراق را دارند، آگاهی از مقررات و ممنوعیت‌های مربوط به این سفر ضروری است. رعایت این قوانین نه تنها به حفظ امنیت و آرامش زائران کمک می‌کند، بلکه از بروز مشکلات قانونی و برخورد‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

دارو‌های حاوی مواد مخدر

‌یکی از مهم‌ترین ممنوعیت‌ها در سفر به عراق، همراه داشتن دارو‌هایی است که حاوی مواد مخدر یا ترکیبات مشابه هستند. این دارو‌ها شامل مسکن‌ها و دارو‌های ضدسرفه حاوی کدئین، دارو‌های ضداضطراب و خواب‌آور مانند دیازپام و هم‌گروه‌های آن، شربت‌های تسکین‌دهنده سرفه، برخی دارو‌های حاوی کدئین، و مسکن‌های قوی مانند متادون، ترامادول، و بوپونورفین می‌شوند. همچنین، برخی دارو‌های مورد استفاده برای درمان صرع و سرطان نیز ممنوع است.

زائران در صورت نیاز به دارو‌های ضروری، پایگاه‌های هلال احمر و بهداشت و درمان در آن سوی مرز‌ها آماده ارائه خدمات هستند.

دارو‌های گیاهی شبیه به مخدر

در کنار دارو‌های شیمیایی، برخی دارو‌های گیاهی نیز ممکن است ممنوعیت داشته باشند. به عنوان مثال، شیرین بیان و قره قروت، گیاهانی هستند که در برخی موارد ممکن است به دلیل شباهت ظاهری و اثرات مشابه به مواد مخدر، مشکلاتی را برای زائران به وجود آورند.

مخدر‌های سنتی و روان گردان

‌حمل هرگونه ماده مخدر سنتی و روان گردان نیز به شدت ممنوع است. موادی مانند تریاک، شیشه، هروئین، گل، گراس، ماری‌جوانا، ماشروم و قارچ به عنوان مخدر‌های سنتی و مواد روان گردان شناخته می‌شوند. همچنین، ناس، کوکائین، کانابیش و حشیش نیز در دسته مواد مخدر ممنوعه قرار می‌گیرند. حمل یا استفاده از این مواد در عراق با مجازات‌های سنگینی همراه است.

ممنوعیت تجهیزات الکترونیکی

علاوه بر دارو‌ها و مخدرها، همراه داشتن برخی تجهیزات الکترونیکی نیز در سفر به عراق ممنوع است. پاور بانک یکی از این تجهیزات است که حمل و جابجایی آن در فرودگاه‌های عراق به‌طور کامل ممنوع شده است. زائرانی که از طریق خطوط هوایی به عراق سفر می‌کنند باید از این نکته آگاه باشند تا در طول سفر با مشکلات غیرمنتظره مواجه نشوند.

‌زائران اربعین پیش از سفر، از قوانین و مقررات مربوط به ممنوعیت‌ها آگاه شوند و از حمل هرگونه مواد یا تجهیزات ممنوعه خودداری کنند.

بر اساس قوانین عراق در صورت کشف مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه از زائران، بلافاصله پرونده قضائی برای آنها تشکیل شده و به دستگاه قضائی تحویل داده خواهند شد؛ و با جریمه‌ای به مبلغ ۵ میلیون دینار و یک سال حبس مواجه خواهند شد.

با رعایت این نکات، زائران می‌توانند سفر آرام و بی‌خطری داشته باشند و از بروز مشکلات قانونی و امنیتی در سفر اربعین جلوگیری کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->